Wystartowaliśmy w czerwcu 2010   |   W naszym sklepie mamy już ponad 1000 klientów!
strona startowa
O projekcieNasi rolnicyNasze produktyStowarzyszenie
Przyłącz sięJak i gdzie kupić ?Mam pytanieWasze opinie
SKiPOferta dla firmzobacz i przyjedźKONTAKT

  NASZA GAZETKA:
  DOSTAWY PACZKI ODROLNIKA:
  małopolska
  KRAKÓW, TARNÓW
  dostawa paczek wtorki
  Paczki rozwozimy w godz: od 16:00 do 22:00
   pod warunkiem zebrania min 10 paczek
  możesz złozyć zamówienie
  Śląskie
  KATOWICE
  dostawa paczek co drugi wtorek
 
   pod warunkiem zebrania min 20 paczek
  możesz złozyć zamówienie
  mazowieckie
  WARSZAWA
  najbliższa dostawa paczek wiosna 2016 r.
  Zawieszono do wiosny 2016 r
  
  dostępne 0 z 40 paczek
  REGAŁY Z PRODUKTAMI ODROLNIKA:
  małopolska
  RZUCHOWA
  Centrum Produktu Lokalnego
  Rzuchowa 1, tel 603 99 56 10


  czytaj więcej o regałach
  SPOTKASZ NAS:
  .... ....
  .....

  CZY WIESZ ŻE?:
Rolnik może sprzedawać konsumentowi bezpośrednio tj. bez rejestrowania działalności gosp. i płacenia podatków produkty produkcji pierwotnej pochodzenia roślinnego i zwierzęcego.
  KOMUNIKATY:


O PROJEKCIE:
Projekt odrolnika.pl tworzony i realizowany jest przez rolników. Celem projektu jest sprzedaż bezpośrednia produktów rolnych z małych i rodzinnych gospodarstw rolnych w celu umożliwienia im dalszej egzystencji.

Sprzedaż bezpośrednia polega na dostarczeniu przez rolnika konsumentowi indywidualnemu lub do zakładu detalicznego (sklepu, restauracji, stołówki) wytworzonych produktów rolniczych bez udziału pośredników.

Zaletą takiej formy sprzedaży jest bezpośredni kontakt rolnika - producenta z klientem, a przez to rozpoznanie potrzeb, gustów, oczekiwań i szybka reakcja na zmianę upodobań, a także przejęcie przez producenta marży handlowej.
Oznacza to że cena za nasze produkty zawiera jedynie koszt produktu i w 100% (poza sytuacją gdy produkty dostarczane są do zakładu detalicznego) stanowi kwotę jaką uzyska rolnik za nabywany przez konsumenta produkt.

Od strony klienta zaletą jest możliwość zlecenia produkcji żywności własnemu rolnikowi, zakupu świeżego towaru pochodzącego od znanych i sprawdzonych producentów oraz możliwość uzyskania informacji na temat produktów i sposobu ich pozyskiwania.

Sprzedażą bezpośrednią mogą być objęte tylko produkty własne wyprodukowane w gospodarstwie danego rolnika, a wielkość obrotu nie może przekraczać wysokości plonów uzyskiwanych w roku czy ilości surowców pochodzących z dokonywanych osobiście zbiorów ziół i runa leśnego.

Reasumując dzięki sprzedaży bezpośredniej rolnik uzyskuje wyższą cenę za swój towar zaś konsument świeży produkt wiadomego pochodzenia za znacznie niższą cenę od tej jaką musiałby ponieść robiąc zakupy w tradycyjny sposób. Poprostu w ramach sprzedaży bezpośredniej omijamy cały szereg pośredników. Nabywaną bezpośrednio żywność można identyfikować z konkretnym już nie tylko rolnikiem ale polem na którym wyrosła (warzywa), drzewem z którego została zerwana (owoce), czy zwierzęciem od którego została pozyskana (mleko krowa).

W ramach projektu planujemy sprzedawać:

a) żywność ekologiczną,
produkowaną pod nadzorem jednostki certyfikującej

b) żywność tradycyjną,
produkowaną na małą skale w sposób przyjazny dla środowiska jednak bez nadzoru jednostki certyfikującej

c) produkty wpisane na liste produktów tradycyjnych
zarejestrowaną w bazie produktów tradycyjnych


sprzedaż bezpośrednia będzie prowadzona w następujący sposób:

a) Online (paczka od rolnika z dostawą do miasta)
b) sprzedaż wysyłkowa
c) Sklep stacjonarny (regały)
d) Jarmark produktów ekologicznych i lokalnych
e) W gospodarstwie (w trakcie dni otwartych) - kupujący ma możliwość zbioru bezpośrednio z pola, odbierania produktów z gospodarstwa lub zakupu w punkcie sprzedaży w gospodarstwie


Zgodnie z planami projekt przewiduje rozwój sieci sprzedaży bezpośredniej produktów rolnych na terenie całego kraju w połączeniu z szeroko rozumianą turystyką wiejską i kuchnią regionalną. Nabywca będzie mógł przyjechać na wakacje w region z którego pochodzą nabywane w ciągu roku produkty i po prostu wypocząć na wsi lub pomóc w pracach polowych przy uprawie owoców, warzyw które pózniej będzie konsumował czy też przy chowie zwierząt.

Cena za oferowane w serwisie produkty jest pozbawiona marż pośredników i opłat ponoszonych przez komercyjny handel (najem powierzchni, koszty pracy, podatki) i inne

Przykładowo:

rolnik za litr mleka z dostawą do dużego miasta ok. 80 km otrzymuje 2,20 zł (w cenie opakowanie 0,60 zł + etykieta 0,04 zł). To samo mleko po doliczeniu wyżej wymienionych opłat na półce kosztuje ok. 5 zł.
W efekcie z powodu wysokiej ceny i braku nabywcy na cały dostarczony towar rolnik wraz z nową dostawą odbiera zwroty w wysokości ok. 30-40%. W konsekwencji po doliczeniu kosztu zużytej butelki, zepsutego mleka, kosztów transportu cena za 1 litr mleka wynosi 0,90 zł (2,20 - 0,60 - 0,04 - 0,66) zł = 0,90 zł.
W ramach projektu odrolnika.pl mleko to będzie kosztowało 3,00 zł




Sprzedaż produktów opiera się o obowiązujące w Polsce regulacje prawne w zakresie sprzedaży przez rolników produktów wytworzonych w gospodarstwach rolnych w sposób bezpośredni.

Przypomnijmy raz jeszcze, że pod pojęciem sprzedaży bezpośredniej rozumie się bezpośredni kontakt pomiędzy wytwórcą, a kupującym. Rolnicy oferują swoje produkty nieprzetworzone bezpośrednio konsumentom. Za pomocą serwisu już niebawem będzie można kupić od rolników niemal wszystkie produkty rolno - spożywcze, tj. począwszy od mleka i nabiału, poprzez owoce, warzywa, zboże, mięso, mąkę, a skończywszy w najbliższej perspektywie na dżemach, konfiturach i alkoholach.

W ramach projektu w ciągu roku organizowane będą również tzw. "otwarte spotkania z rolnikami", w trakcie których można będzie degustować oferowane produkty, zasięgać informacji nt. ich upraw, zbioru, przetwarzania, a także uzyskać konkretne przepisy kulinarne.


"Innowacja to umiejętność postrzegania zmiany jako szansy, a nie zagrożenia."
Albert Einstein
R E K L A M A
Centrum Produktu Lokalnego
napisz do nas
© Copyright 2010 - 2014 odrolnika.pl All rights reserved.
wspierają nas:
BIOkurier Dziennik Polski Radio Zet Polski Portal Ekologiczny TVP 3 KRAKÓW
TVP INFO teleexpress polski portal mleczarski Gazeta Krakowska Tematy Dnia
Gazeta Krakowska Wiadomości 24 RDN Małopolska Radio Kraków Małopolska Małopolska Polskie Radio PR 1
Wprost RMF Wirtualna Polska Polska Lokalna Dla Handlu
Echo Miasta Portal Spożywczy Dziennik Zachodni Gazeta Gospodarka PPR.pl
Onet.pl Lounge magazyn Dzień Dobry TVN
web stats stat24